Hayal Koç1-min

 

Son 5 yıldır “on-demand” devriminin hayatımızın birçok alanını etkilediğini görüyoruz (ulaşım, yeme/içme, seyahat, alışveriş, vs). Bu yeni seçeneklerin sağladığı hız, esneklik ve tatmin duygusu o kadar değerli bir hale geldi ki artık günlük hayatımızı bu şekilde sürdürmeyi tercih ediyoruz.

 

 

 

 

 

On-demand devriminin bir sonraki dalgası çalışma hayatımızı etkileyecek. Bu değişim, ofislerimizin fiziksel yapısını etkiledi bile. Kapalı, bölümlere ayrılmış ofisler ve katı çalışma saatleri yerine açık çalışma alanları, ortak çalışma merkezleri, esnek on-demand ofisler ve çalışma saatleri tercih ediliyor. Aynı zamanda teknolojik gelişmelerin sayesinde, nerede olursak olalım kolayca çalışabiliyoruz. Çalışma hayatımızdaki bu değişimin bir sonraki etkisi, “Future of Work” veya “Work 3.0” olarak adlandırılan, daha esnek on-demand istihdam modellerinde görülecek.

 

“İş 3.0”te, şirketler tüm projelerinin doğru yetenek ve tecrübeye sahip profesyoneller tarafından tamamlandığından emin olabilmek için iş gücünü daha esnek bir şekilde yapılandırıyor. Profesyoneller projeye uygun zaman dilimlerinde (tam zamanlı, yarı zamanlı veya proje-bazlı) ve en verimli çalışabilecekleri lokasyonlarda çalışıyor (ana ofiste, ortak çalışma alanlarında, evden, vb.). İş gücü böyle akıcı bir hale gelince coğrafi sınırlar, saat farkları, yetenek ve beceri farklılıkları aşılıyor ve daha etkin bir şekilde çalışılabiliyor. Üstelik, gelişen pazarlar gibi global talebin yerel talebi geçtiği yerlerdeki profesyonellere de fırsat eşitliği sağlanmış oluyor. “İş 3.0”, tüm şirketleri ve her seviyedeki çalışanı etkileyecek kadar büyük bir devrim.

 

Firmalar, artık birçok durumda işe alımın gerekli olmadığını görüyor ve proje-bazlı çalışmayı tercih ediyor. Bu model iki tarafa da yarar sağlıyor: Uzmanlığa sahip yetkin profesyoneller ilgilendikleri, tercih ettikleri projelerde çalışabiliyor ve kariyerlerini kendileri yönetebiliyor; iş verenler de en doğru uzmanlarla, ihtiyaçları doğrultusunda uzun vadeli bir bağlılık olmadan çalışabiliyor. Şirketlerin açısından süründürülebilir bir model olması ve profesyonellerin açısından çalışma hayatına daha çok denge ve özgürlük getirmesi, esnek işgücü modelinin her iki tarafın da kazandığı bir model olmasını sağlıyor.

 

Intuit firmasının yakın zamanda yaptığı bir ankete göre, ABD’deki şirketlerin yüzde 80’i kısa dönemli, proje-bazlı çalışan sayılarını arttırmayı planlıyor. Randstad tarafından yürütülen başka bir ankete göre, ABD’deki insan kaynakları yöneticilerinin yüzde 50’si bağımsız, proje-bazlı çalışanları istihdam süreçlerine dahil etmeyi planladıklarını belirtmiş. Artık esnek işgücü bir trend değil, çalışma hayatımızı değiştirmeye ve geliştirmeye devam edecek benimsememiz gereken bir devrim!

 

Bu durumda, şirketlerin, “İş 3.0” dünyasında nasıl başarılı olabileceklerini öğrenmeleri şart. Zira günümüzün hızla değişen, rekabetçi iş dünyasında öne çıkan şirketler yenilikçi, kolay adapte olabilen ve hızla değişebilen firmalar. Peki, bu yeni şartlardan siz nasıl faydalanabilirsiniz?

 

Expertera olarak 1200’ün üzerinde uzman-proje eşleştirmesi gerçekleştirdik ve doğru uzmanlığın şirketleri ne kadar ileriye götürdüğünü gördük.  Esnek işgücünün size faydalı olabileceği sekiz örneği aşağıda bulabilirsiniz.

 

1.Satışlarınızı arttırmak istiyor, ama bir satış yöneticisini işe almaya bütçeniz yetmiyor: Hızla büyüyen bir girişimin satış ekibiyle 3 ay boyunca çalışabilecek, satış teknikleri öğretecek, yeni satış kanallarını belirlemelerine yardımcı olacak ve onlarla 3 farklı şehire seyahat edebilecek deneyimli bir satış uzmanıyla bir araya getirdik .

 
2. Yeni bir pazara girmek istiyor ve o pazar hakkında ilk elden bilgi almak istiyorsunuz: Orta ölçekli bir firmayı ilgilendikleri pazarda çalışmış, derin bilgi ve tecrübeye sahip bir uzman ile buluşturduk.

 
3. Mevcut finansal kontrollerinizi ve süreçlerinizi gözden geçmek veya yeniden yapılandırmak için deneyimli bir finansal yöneticiye ihtiyacınız var: Hızla büyüyen bir kuruluşa, mevcut finansal altyapısını gözden geçirebilen, gerekli kontrol ve süreçleri kuran ve şirketi satışa hazırlayan geçici bir CFO ile çalışmalarını sağladık.

 
4. Bir yatırım öncesi, detaylı bir çalışma yaptınız, ama aklınıza takılan son bir kaç konunun üzerinden geçmek istiyorsunuz: Bir özel sermaye fon yöneticisini, varsayımlarının üzerinden geçen, kişisel tecrübelerini paylaşan ve sorularına cevap veren, deneyimli bir sektör uzmanı ile buluşturduk.

 
5. Maliyet düşürme fırsatlarını belirlemek istiyorsunuz: Üretim yapan yerli bir firmaya, fabrikalarını gezen, maliyet düşürme fırsatları belirleyen ve optimal süreç ve teknolojileri paylaşan, sektörden deneyimli bir yönetici ile bir araya getirdik.

 
6. Şirketinizi büyütmek istiyor, ama doğru ekip arkadaşlarını iş almak için vakit ayıramıyorsunz: Hızla büyüyen bir şirketinin, istihdam sürecini yürütebilecek, gerekli görüşmeleri yapabilecek geçici bir insan kaynakları yöneticisi ile buluşturduk.

 
7. Detaylı bir finansal model hazırlamanız gerekiyor ama bunu hızlıca yapabilecek becerilere sahip değilsiniz: Bir KOBİ’yi, hızlıca dünya standartlarında bir finansal model hazırlayan tecrübeli bir finansal analist ile biraraya getirdik.

 
8. Sektörünüzdeki küresel gelişmeler hakkında bilgi edinmek; ilerde sizi etkileyebilecek yasal değişikliklerinden haberdar olmak istiyorsunuz: Yerli bir teknoloji girişimini, yurtdışındaki yeni gelişmeler ve fırsatlar hakkında bilgi paylaşan yurtdışından uzmanlar ile buluşturduk.

 

Umarım bu örnekler size ilham verir ve şirketinizi hızla ileriye götürmek için esnek işgücü modelini kullanmayı düşünürsünüz. Sorularınız veya yorumlarınız olursa memnuniyetle yardımcı olabilirim.

 

Hayal Koç hakkında

Hayal, Expertera’nın Satış, İş Geliştirme ve Pazarlama’dan sorumlu Şirket Ortağı. Expertera öncesinde 10 yılı aşkın uluslararası strateji danışmanlık, yatırım bankacılığı, iş geliştirme ve kurumsal pazarlama alanlarında deneyime sahiptir.

https://www.linkedin.com/in/hayalkoc/

 

Expertera hakkında

Expertera, şirketleri ve dünyanın önde gelen uzmanlarını proje bazlı çalışmalar için bir araya getiren global bir platform olarak faaliyet göstermektedir. Expertera, firmaların ihtiyaçları doğrultusunda, her türlü uzmanlığa hızlı ve esnek bir şekilde erişmelerini sağlar. 2014 yılından bu yana, müşterilerini her sektör, konu alanı ve coğrafyadan derin tecrübe ve bilgi birikimine sahip uzmanlarla bir araya getiren Expertera, böylelikle hedeflerine daha hızlı ulaşmalarını sağlamaktadır. Expertera’nın müşterileri Türkiye ve dünyanın önde kurumsal firmaları, danışmanlık şirketleri, özel sermaye fonları ve KOBİ’lerdir.