• 3 Ekim 2023
  • admin
  • 0

“Üretici Yapay Zekanın özellikle Müşteri Operasyonları, Pazarlama ve Satış, Yazılım Mühendisliği, ve Ar-Ge’de en yüksek katma değeri sağlayacağı düşünülüyor.”

Yapay Zeka ile ilgili önceki iki yazımda, Yapay Zekanın Fırsat mı Tehdit mi olduğunu, ve Sorumlu Yapay Zeka yaklaşımını yazdım. Bu yazıda YZ’nın insanlığın yararına yönlendirilip regüle edilebildiği durumda nasıl faydalı olabileceğine dokunacağım. Dokunacağım çünkü konu o kadar geniş ve çok yönlü ki kısa bir yazıda tüm resmi ele almak imkansız.

EN BÜYÜK İNOVASYON

YZ gerçekten de 21. Yüzyılın bugüne kadarki en büyük inovasyonu. Yalnızca şu andaki yapabilirlikleri ile değil, potansiyeli ile. YZ zaten çok uzun bir zamandır gündemde idi, ancak doğal dil ile iletişim kurulabilen, yetkinlikleri henüz eksik olsa da dil hakimiyeti iyi olan Üretici YZ, oyunu başka bir düzeye taşıdı. Şu anda YZ diye konuşulan şey de aslında Üretici Yapay Zeka (ÜYZ) varyasyonu.

McKinsey’in raporuna göre ÜYZ küresel ekonomiye $4.4 trilyona kadar değer katabilir. ÜYZ, çalışanların zamanının %60-70’ini alan faaliyetleri üstlenme potansiyeline sahip. YZ’nin gelişmesi ile beklenen bazı faydalar şunlar: İş hayatında verimlilik artacak. Maliyetler düşecek ve buna bağlı olarak bazı ürün ve hizmetlerin fiyatları da düşecek. İş akışında otomasyon artacak. İnovasyon yükselecek ve hızlanacak. Müşteri içgörüsü oluşturma ve anlamlandırma üst düzeye çıkacak. Kişiselleştirme zirve yapacak. Karar vermede gerçek zamanlı destek güçlenecek. Öngörülü analiz daha isabetli hale gelecek. ÜYZ’nin özellikle Müşteri Operasyonları, Pazarlama ve Satış, Yazılım Mühendisliği, ve Ar-Ge’de en yüksek katma değeri sağlayacağı düşünülüyor.

YZ’nin kullanım şekilleri ile ilgili çok geniş bir yelpaze var. Gelinen noktada ÜYZ, bunları değişik mükemmeliyetlerde yapabiliyor. Dolayısıyla bunların bazılarını gelişmeye bağlı vizyon olarak görmek lazım. YZ ile iş liderleri, bilim adamları, ve genel anlamda bütün insanlar bir sanal asistana sahip olacaklar. Bu asistan yerine göre koçluk ve mentorluk da yapabilecek. Bu aslında başlı başına önemli bir destek. Bunun ötesinde bildiğimiz şekliyle Arama Motorlarının yerini spesifik sorular sorulup spesifik yanıtlar alınan ÜYZ alacak. Burada kullanıcının verdiği komutlar, gerçek niyetini ve varmak istediği sonucu ortaya koyacak. Bu yönde hareket başladı bile. Kısa dönemde en çok katma değer, ÜYZ’yi günlük kullanımdaki email, Word gibi araçların içine yerleştirmekten gelecek. Örneğin bir satış sunumunun ilk taslağını hazırlamak gibi. Başka bir örnekte, bir şirket liderine email göndermek isteyen bir satışçı Chatspot kullanarak şirket ve lider hakkında araştırma yapıp uygun bir mail oluşturabilir.

BİRÇOK KULLANIM ŞEKLİ

Okuma ve anlamlandırma kolaylaşacak. ÜYZ bugün uzun bir metni özetleyebiliyor, uzun bir videodan üst noktaları çıkarabiliyor. Sınıflandırma, düzeltme, özetleme, taslak hazırlama ÜYZ’nin işi. Kişisel tercihleri öğrenip toplantı planlıyor ve toplantı notu ve içindeki özü çıkarabiliyor. Tercüme yapabiliyor. Jasper gibi araçlarla pazarlama içerikleri üretebiliyor. Yasal sözleşmelerde açıkları bulabiliyor. Ar-Ge çalışmalarını hızlandırabiliyor. ÜYZ’nin yetenekleri arasında metin, konuşma, görüntü, müzik, video, ve kod üretmek var. Böyle baktığımızda sanat ve tasarım dünyasının şekli tamamen değişebilir. Bu alanda birçok yaratıcı eser YZ tarafından türetilebilir. Buna müzik, filmler, romanlar, her türlü içerik, ve hatta kumaş ve eşya tasarımı dahil.

ali@algoritmaconsulting.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir