Her ölçekteki gıda perakendecisinin online olmasını SaaS ve PaaS teknolojileriyle sağlayan ve bunu da veri madenciliği , kişiselleştirme, yapay zeka ve IOT ile birleştirmeyi hedefleyen teknoloji girişimi Marketyo, Keiretsu Forum Türkiye’den 1.4 milyon TL yatırım aldı. Keiretsu Forum Türkiye, Marketyo yatırımı ile birlikte 24 girişime 26 turda 36 milyon TL’lik yatırım miktarına ulaştı.

selfp

 
Her ölçekteki gıda perakendecisinin online olmasını SaaS ve PaaS teknolojileriyle sağlayan ve bunu da veri madenciliği , kişiselleştirme, yapay zeka ve IOT ile birleştirmeyi hedefleyen teknoloji girişimi Marketyo, Keiretsu Forum Türkiye’den 1.4 milyon TL yatırım aldı. Yatırım turuna Keiretsu Forum üyelerinden ve Esor Investment’in ortaklarından Şevki Kuyulu katıldı. Keiretsu Forum Türkiye, Marketyo yatırımı ile birlikte 24 girişime 26 turda 36 milyon TL’lik yatırım miktarına ulaştı.

 

 
Marketyo, büyük zincirleri herhangi bir yazılımcı/arka ofis personeli çalıştırmalarına gerek olmadan, ERP sistemlerine tam entegre olarak; web ve mobilde kendi markalarıyla online ticarete taşırken, ölçeği daha küçük marketleri ise “Marketyo Platformu”nda konumlandırmaktadır. Marketyo markalara ise kişiselleştirilmiş iletişim için aracılık etmektedir.

 

 

Marketyo iş modelini tamamen çalıştığı noktalarla ortak kazanıma endekslerken; veri işleme ve anlamlandırma altyapısı ile hem sistemini kullanan noktalara hem de markalara kazanç sağlamaktadır. Marketyo bu noktada son kullanıcılara ise yaşam tarzlarına ve beğenilerine uygun kişiselleştirilmiş satın alma deneyimi yaşatmayı hedefliyor. Marketyo Türkiye’de ve Avrupa’da şu ana kadar 20.000’e yakın kullanıcıya onbinlerce kez alışveriş deneyimi yaşattı.

 

 
Marketyo, Keiretsu Forum Türkiye’den aldığı yatırımı globale açılmak için kullanacak.
Keiretsu Forum Türkiye’den aldığı yatırımı Marketyo, Türkiye ve Avrupa’da yayılma, Amerika’da ise pazara giriş için kullanmaya, bunların yanı sıra veri madenciliği, yapay zeka ve IOT teknolojilerini de geliştirmeye ayıracak.

 

 
Marketyo kurucu ortakları Özer Fırat , Önder Fırat ve Gökçer Gökdal Keiretsu Forum’dan aldıkları yatırım hakkında düşüncelerini aktardı:

 

 
Özer Fırat: Marketyo olarak aldığımız ‘’akıllı yatırım’’ın etkisiyle teknolojimizi daha fazla kullanıcıya yayabilmeyi hedefliyoruz. Perakende sektöründeki teknolojik gelişime global ölçekte katkı yapmak ve Marketyo’yu bu alanda ilk akla gelen markalardan birisi yapmak istiyoruz. Keiretsu’nun global etkisi ve Esor’un da desteğiyle daha ileriye gideceğimize inanıyoruz.

 

 
Önder Fırat: Marketyo’nun hedefleri açısından çok önemli bir adım. Gıda perakendeciliğini teknolojiyle bütünleştiren ve omni-channel yapıya dönüştürebilen her türlü hizmeti sağlayan bir firma olma yolunda ilerliyoruz. Aldığımız yatırım buna önemli bir ivme kazandıracak. Yatırımın Keiretsu kanalıyla olması ise bize göre ayrıca anlamlı.

 

 
Gökçer Gökdal: Keiretsu Forum’dan aldığımız bu yatırımla hem çok değerli bir partner hem de yerelde yakaladığımız başarıyı global ölçekte yayma fırsatına sahip olduk. Marketyo’nun 3 yıl içerisinde perakende e-ticareti alanında dünyadaki en kapsamlı, bilinir ve yaygın firma olacağına yürekten inanıyorum. Ulaşacağımız zengin ve kaliteli data ile finansal güç sayesinde hayallerimizi gerçeğe dönüştürerek hem teknolojik hem de akademik alanlarda çok yakın zamanda birçok inovasyona imza atmış olacağız.